Ar lengva vairuoti keturratį? Iš pirmo žvilgsnio – taip… Nes skirtingai nei motociklas, kurį vairuojant reikia įgyti tam tikrų įgūdžių, kad užtikrintai jaustumėtės už vairo, keturratį vairuoti galima iš karto. Ir kodėl taip yra? Todėl, kad ši transporto priemonė turi 4 ratus, tad nereikia laikyti pusiausvyros, bent jau stovint ar važiuojant nedideliu greičiu. Tai didelis privalumas, tačiau keturračio nereikėtų nuvertinti. Suvaldyti šią transporto priemonę, numatyti savo trajektorijas, sugebėti reaguoti laiku, valdyti pagreitį, žinoti, kaip įveikti posūkį, įvaldyti stabdymą, pritaikyti techniką prie vietovės gali būti sunkiau nei atrodo… Čia mūsų patarimai, kaip tinkamai važiuoti keturračiu.
Važiavimas keturračiu: būkite atsipalaidavę, bet susikaupę
Nors sėdint prie keturračio vairo tikimybė nukristi nedidelė, kai transporto priemonė įgauna pagreitį, reikia būti susikoncentravusiems… Pirmiausia, dauguma keturračių pasižymi įspūdingu dydžiu: aukšti, platūs, ant didelių padangų su paprastai giliu protektoriumi, jie ne visada yra manevringumo ar stabilumo pavyzdžiai. Tad važiuojant bet kokiais keliais vairuotojas turi rasti tinkamą pusiausvyrą, kad suvaldytų situaciją ir išvengtų susidūrimo ar apvirtimo pavojaus per dideliu greičiu įveikiamame posūkyje. Kad tai pasiektumėte, padarytumėte pažangą ir suprastumėte, kas vyksta už vairo, kūnas turi būti atsipalaidavęs, bet pasiruošęs reaguoti, o protas – visada sutelktas. Ir tai yra auksinė taisyklė.
Pirmiausia keturratį pilotuojame akimis
Valdymas akimis, absoliuti taisyklė, taikoma vairuojant bet kokią motorinę transporto priemonę Kad išsaugotumėte savo fizinį vientisumą, važiuodami transporto priemone, kuri smūgio atveju yra ne ką mažiau pavojinga nei dviratis, o kritimo atveju – galbūt dar pavojingesnė, reikia būti nuolat budriam. Ką tik prieš tai kalbėjome apie koncentraciją, o dabar esame pačiame jos įkarštyje. Nepamirškite, kad ten, kur žiūrite, ten ir važiuos jūsų keturratis.
Gerai važiuoti keturračiu taip pat reiškia mokėti stabdyti
Sustabdyti keturratį ne visada taip paprasta. Pirmiausia dėl to, kad tai sunkios, dažnai didelių gabaritų mašinos ir, priklausomai nuo vietovės pobūdžio (bekelė), per stiprus stabdymas gali išmušti keturratį iš pusiausvyros ir net jį apversti. Taigi visada turite atsargiai naudoti stabdžius. O avarinėje situacijoje vairą laikykite tiesiai (kiek įmanoma, niekada nestabdykite posūkyje, nes vairas neutralizuojamas). Ne visų keturračių stabdžių stabdymo sistema yra vienoda – galinis stabdžio pedalas veikia arba visus 4 ratus, arba tik galinius ratus. Pastaruoju atveju, spaudžiant galinį stabdį, kartu turėtų būti spaudžiamas ir priekinis stabdys, kuris visada valdomas dešine svirtimi.