Šį klausimą užduoda 90% Žemės planetos gyventojų.

Kaip žinote, didžioji žmogaus kūno dalis yra vanduo. Todėl žmogui gyvybiškai svarbu papildyti iš organizmo išskiriamos drėgmės praradimą.

Ne paslaptis, kad kiekvienas žmogus turėtų kasdien gerti pakankamai skysčių. Apie tai kalba ir gydytojai, ir dietologai. Vanduo turi būti švarus bei be kietųjų dalelių, taigi jeigu jūsų namuose jis toks nėra tuomet puikiai pagelbės vandens minkštinimo filtrai. Tačiau niekas neatskleidžia temos „kodėl reikia gerti daug vandens“.

Kaip teisingai gerti vandenį?

Jei jūsų kūnas nėra pripratęs prie didelio vandens kiekio, nemėginkite jo į save įsprausti. Palaipsniui didinkite normą. Paprastai priklausomybė atsiranda per vieną ar dvi savaites.

Kūnas taip pat gauna vandens iš daržovių, vaisių ir kitų maisto produktų bei gėrimų. Stebėkite, kaip sutvarkytas jūsų kūnas Universalios 6-8 stiklinės gali būti ne jūsų norma.

Gera pradėti dieną su stikline vandens tuščiu skrandžiu. Taip organizme pradedami visi reikalingi procesai ir jį pažadinama.

Nerekomenduojama gerti valgio metu, nes skystina skrandžio sultis ir tempia skrandį. Taigi sunkumo jausmas ir pilvo pūtimas. Tačiau tai nereiškia, kad reikia visiškai pamiršti gėrimą. Drėgmės skrandžiui reikia, kad maistas geriau pasisavintų, tačiau vandens galima gerti tik saikingai.

Vandenį rekomenduojama gerti 20-30 minučių prieš valgį. Kad valgymo metu skrandyje nebeliktų skysčio.

Gryno vandens nauda

Kalbant apie gėrimą po valgio, jei racione buvo baltyminio maisto, vandens gerti nerekomenduojama dar 3-4 valandas. O jei daržovių, tai užtenka palaukti 1,5-2 valandas.

Geriau teikti pirmenybę grynam vandeniui, o ne jokiems kitiems gėrimams. Jame nėra nei kalorijų, nei druskų, nei cukraus, nei kitų organizmui galinčių pakenkti elementų. Jei einate pasivaikščioti, geriau gerti vandenį namuose. Nerekomenduojama gerti vaikštant, nes tai padidins prakaitavimo ir dėl to dehidratacijos procesą.

Vanduo turi būti ne šaltas, o šiek tiek šiltas, jį reikia gerti ne vienu gurkšniu, o mažais gurkšneliais.

Svarbu atsiminti, kad vanduo iš organizmo išplauna ne tik kenksmingas medžiagas, bet ir naudingus mikroelementus. Į savo racioną įtraukite daugiau sveikų daržovių, vaisių, riešutų ir kitų vitaminų turinčių maisto produktų.

Vanduo yra energijos šaltinis

Vanduo yra svarbiausias mūsų kūno energijos šaltinis. Ir tai atrodo visiškai natūralu, jei atsižvelgsime į tai, kad mūsų organizme apie 75% vandens. Šios reikalingos medžiagos nebuvimas žmogaus organizme mažina fermentų aktyvumą, dėl to krenta darbingumas ir žmogus tampa mieguistas. Be to, vanduo gerai nuima stresą.

Vanduo yra maistinių medžiagų laidininkas

Vanduo yra absoliučiai būtinas mūsų organizmui, kad į visas mūsų kūno dalis būtų tiekiamos maistinės medžiagos ir deguonis. Taip yra dėl to, kad vanduo cirkuliuoja kartu su kraujotaka. Jis veikia kaip maistinių medžiagų ir druskų tirpiklis, padedantis joms geriau pasisavinti.

Vanduo išplauna toksinus

Kuo daugiau geriame, tuo daugiau kenksmingų medžiagų pasišalina iš mūsų organizmo. Vadinamieji šlakai arba toksinai išsiskiria su šlapimu ir prakaitu. Tai viena iš svarbiausių vandens funkcijų žmogaus organizme.

Vanduo pašalina iš organizmo visą perteklių ir pradeda medžiagų apykaitos procesus. Todėl norintiems sulieknėti patariama kasdien išgerti 1,5-2 litrus gryno vandens. Kitaip nei gazuotuose gėrimuose, jame nėra nereikalingų, ne visada sveikų ingredientų ir cukraus.

Žinoma, mitybos specialistai, patardami prieš valgį išgerti stiklinę vandens, yra šiek tiek gudrūs. Kadangi vandenyje nėra kalorijų, jo neįmanoma gauti pakankamai. Tačiau bus sukurtas pilno skrandžio jausmas, ir jūs vis tiek valgysite mažiau.

Pabaigai

Pateikėme toli gražu ne visą geriamojo vandens savybių spektrą, tačiau verta prisiminti vandens valymo svarbą. Ne visą natūralų vandenį galima suvartoti.

Šaltinis: pribus.lt

Autorius juodagalvis

Parašykite komentarą