Kaip veikia interneto katalogas

Kaip veikia interneto katalogas

Katalogas – tai svetainių duomenų bazė, sutvarkyta taip, kad palengvintų internetinių svetainių paiešką. Svetainės juose rūšiuojamos pagal konkrečius kriterijus – gali būti ir pagal įkėlimo datą. Paieškos sistemų pradžioje katalogai buvo vienintelis būdas, suteikiantis galimybę ieškoti svetainių ar el. parduotuvių

Katalogas

Kataloguose svetainės skirstomos pagal temas ir paprastai jie yra prižiūrimi žmonių. Kataloge  svetaines galima ieškoti pagal kategorijas. Šios kataloguose esančios svetainių nuorodų kolekcijos yra daug mažesnės nei paieškos sistemų, nes katalogus prižiūri ir svetaines į juos įtraukia žmogus, o ne paieškos vorai

Yra du būdai, kaip svetainę galima įtraukti į katalogus: kai svetainės savininkas pateikia peržiūrai svetainę pats, arba kai pats katalogas aptinka svetainę ir nusprendžia ją įtraukti į savo archyvus. Skaitykite toliau Infolink katalogo paruoštą informaciją

Registracija paieškos sistemose

Katalogai jau senokai buvo vienas iš pagrindinių svetainių reklamavimo būdų, nes tai buvo gana paprastas ir lengvas būdas gauti nuorodų. Tačiau po tam tikrų Google algoritmų neatrankinė registracija kataloguose yra nepatartina, kas gali turėti neigiamą poveikį SEO reitingams, nors buvimas kokybiškuose kataloguose nėra žalingas

Interneto katalogų istorija

Augant internetui ir augant interneto svetainių skaičiui, prireikė ir įrankio visai šiai informacijai sugrupuoti ir surūšiuoti. Tokiu būdu ir atsirado katalogų duomenų bazės, kurios greitai išpopuliarėjo ir keli iš įkurtų katalogų tapo labai populiarūs, itin naudingi bei pradėjo dideliu tempu augti. Interneto pradžios metu šie katalogai buvo svetainių duomenų bazių dievai

„Google“ paieškos sistemos atsiradimas paskatino tai, kad internetinių katalogų, kaip svetainių paieškos metodo, populiarumas vis labiau mažėjo. Tačiau pirmais savo veiklos metais Google skatino naudoti katalogus kaip padėties nustatymo įrankius paieškos sistemose. Rezultatas viso to buvo tiesiog masinis nuorodų kūrimas, kas dar labiau padidino katalogų skaičių, todėl tai laikui bėgant prarado dalį savo vertės, nes katalogai nebuvo orientuoti į kokybišką turinį

Norint išspręsti šias opias problemas, buvo nuspręsta bausti už tokią praktiką (masinį atgalinių nuorodų kūrimą katalogų dėka), todėl buvo paleistas Google paieškos sistemos algoritmo atnaujinimas, kuris pradėjo katalogų, kaip turinčių didelę reikšmę reitingavimams, pabaigos pradžią. Nuo tada jų vis mažėjo, o daugelis jų šiuo metu jau ir uždarę savo veiklą

Katalogus galima klasifikuoti pagal jų tipus:

  • Nemokamas įtraukimas: Tai leidžia be jokių išlaidų įtraukti savo nuorodą į katalogus, bet čia kyla dilema – ar nemokamas katalogas patvirtina visas pateiktas svetaines
  • Mokamas įtraukimas: Pastarieji yra daug naudingesni SEO atžvilgiu, nes juose yra pritalpinta mažiau bereikalingų ir nenaudingų svetainių, todėl jie suteikia didesnį autoritetą ir naudą
  • Atgalinė nuoroda: Yra nemokamų katalogų, kurie mainais už Jūsų svetainės įtraukimą reikalaus nuorodos iš Jūsų svetainės į jų katalogą, kas yra žinoma kaip abipusiai nuorodų mainai
  • Pagal vietovę: Jei tai yra katalogas, kuriame yra tik tam tikro regiono tinklapiai, kalbame apie vietinį katalogą, tai gali būti ir tiktai konkrečios šalies, ir tiktai konkretaus miesto katalogas. Jeigu katalogas yra be jokių geografinių apribojimų, tai yra bendras globalus katalogas
  • Pagal nišą: Jei tai katalogas, kuris nesispecializuojasi jokia konkrečia verslo ar paslaugų niša, jisai vadinasi bendruoju katalogu, o jei katalogas skirtas vienai kažkokiai konkrečiai nišai – nišiniu katalogu. Nišiniai katalogai yra įvairūs – galima rasti sporto, laisvalaikio, naujienų, transporto, paslaugų, el parduotuvių ir panašiai katalogus