Polaroid prekinis ženklas ištisus dešimtmečius gyvena lyg audringoje jūroje – vieną dieną jie skrieja pavėjui ir nesutinka jokių kliūčių, o jau kitą dieną jų laivą talžo didžiulės bangos, kurios galiausiai laivą nuskandina. Tačiau visai nesenai Polaroid vardas grįžo į momentinių fotoaparatų rinką, kurią pastaruoju metu buvo užvaldžiusi Fujifilm kompanija.
Iki šiol kalbant apie momentinis nuotraukas nuo jų neatsiejamas Polaroid vardas, tačiau ne visi žino, kad originalioji Polaroid kompanija yra bankrutavusi ir tik visai nesenai šį prekinį ženklą atgaivino visai su tuo iki šiol nesusijusi kompanija. Tuo tarpu pagrindinis Polaroid konkurentas – Fujifilm, su savo Instax fotoaparatų gama jau eilę metų yra ryškūs momentinės fotografijos lyderiai. Kodėl taip yra? Atsakymas paprastas – kaina.
Nors Polaroid fotoaparatai ir buvo tokios fotografijos pradininkai, jie niekuo nepasižymėjo maža kaina. Tuo tarpu Fujifilm į rinką žengė pasiūlydami ryškiai žemesnę vienos nuotraukos savikainą. Tad ir šiai dienai jei viena su Fujifilm Instax fotoaparatu daryta nuotrauka įprastai nekainuoja daugiau nei 1 euro, tai su Polaroid fotoaparatu daryta nuotrauka kainuoja apie 2 eurus. Be to, Polaroid fotolapeliai būna pakuotėmis po 8 vienetus, kas kai kuriems naudotojams nėra itin patogu, kai Fujifilm standartinė pakuotė talpina 10 nuotraukų.
Tad, kai fotoaparatų kainos yra panašios, arba kai kuriais atvejais pas Fujifilm netgi mažesnės, dažnas pamiršta sentimentus Polaroid firmai ir renkasi jų konkurentus Fujifilm.
Kitas dalykas – priedai fotoaparatams. Fujifilm priedų pasirinkimas itin gausus – dėkliukai, dirželiai, lęšiai, fotoalbumai ir dar daug visko. Tuo tarpu Polaroid priedų kiekis ribotas. Juolab, kad skirtingais laikotarpiais fotoaparatus gamino skirtingos firmos, tad ir tęstinumo kai kurių atributų gamyboje nebeliko.Taigi, vienintelis dalykas kuo šiai dienai pranašesnis Polaroid – prekinio ženklo stiprumas. Juk ir šiai dienai dažnai visi momentiniai fotoaparatai vadinami polaroidais. Visi kaip visi vystiklai – pampersais. Tačiau su laiku šis terminas turėtų išblėsti ir jei Polaroid nepasiūlys nieko naujo, jų žvaigždė užges visam laikui.
Straipsnį parengė kiti rašytojai, patalpino Straipsnių Katalogas komanda