„Pasidarėme puslapį, kas toliau?“ – klausia naujai įkurtos firmos vadovas. Atsakome: toliau reikia pasidaryti šiokį tokį SEO. Kūrėjai greičiausiai atliko esminius vidinius SEO optimizavimo darbus. Dabar reiktų dar kartą pereiti per tekstus puslapyje ir įsitikinti, ar visi MetaTitle ir MetaDescription yra vietoje. Jei su jais viskas tvarkoje, laukia ilgas, bet ne itin varginantis darbas – atgalinių nuorodų rinkimas. Rinkodaros specialistai tai vadina „linkbuildingu“.
Čia viskas priklauso nuo to, kiek pinigų galite skirti. SEO – ilgalaikis procesas ir greitai rezultatų nematysite. Reikia kantrybės. Todėl ir sakėme, kad tai ilgas, bet ne varginantis procesas. Per savaitę reikia skirti vos 2-3 valandas. To visai pakanka pradžioje.
Straipsnių katalogai tik pigioms nuorodoms?
Pirmiausia, straipsnių katalogai yra puiki vieta pradėti rinkti atgalines nuorodas, nes:
- Yra nemažai nemokamų, tad talpinimas nieko nekainuoja;
- Mokamų katalogų pasirinkimas itin didelis, o kaina – ne itin didelė.
- Nuoroda išlieka visada, jos galiojimas neribojamas;
- Visada straipsnių katalogo straipsnyje esančią nuorodą galima koreguoti pagal poreikius.
- Neaukšti reikalavimai turiniui.
Straipsnių katalogai priima straipsnius, kurių apimtis ne mažesnė, nei 300 žodžių. Be to tie straipsniai turėtų būti unikalūs, niekur kitur nenaudoti. Nors kopijuoti Google leidžia, bet unikalus turinys yra vertinamas geriau.
O gal pirkti nuorodas?
Perkamos nuorodos kaina nėra itin didelė. Tai 3-10 eurų mėnesiui, tad pusmetį viena nuoroda gali kainuoti 18-60 eurų. Ar tai efektyvu? Google sako, kad nelabai, nes jie nemėgsta tokių pirktų nuorodų puslapio apačioje.
Kita bėda – nuorodos yra išimamos pasibaigus susitarimo laikui. Straipsnių kataloge straipsnyje esanti nuoroda netrinama, net jei ji veda į jau nebeegzistuojantį puslapį. O nupirkus nuorodą, ji bus laikoma dienų tikslumu.
Mūsų atsakymas – neverta. Yra tam ir objektyvi priežastis. Tai teminis turinys. Nuoroda geriau vertinama, jei ji yra iš susijusio turinio. Tai reiškia, kad jei nuoroda veda į logistikos įmonės puslapį, ji turėtų būti talpinama logistikos tematikos puslapyje. Kai talpinama visuose puslapiuose, nuoroda gali atsidurti šalia ne itin susijusių temų. Taip jos vertė iš tam tikrų puslapių gali sumažėti. To niekas nenori, todėl ir liekama prie straipsnių katalogo, kur kiekvienas straipsnis – lyg atskira tema.
Straipsnių katalogų Lietuvoje yra, tačiau ne per daugiausia jų nemokami, todėl nuorodų rinkimas su itin mažu biudžetu greitai gali atsidurti akligatvyje.